26 במרץ 2020

דחיית כנס 2020 של האגודה הישראלית למחקר תחבורה

חברות וחברים יקרים,
אם יש לכם ענין בימים אלה רק בנושאים הקשורים לקורונה, תוכלו להסתפק בקריאת המשפט הבא:

הכנס השנתי לא יתקיים במתכונת ובמועד שתוכננו [ 22/04/2020].

מאידך אם אתם מעונינים להיזכר במה עסקנו לפני ימי-הקורונה אתם עשויים למצוא ענין בכל המייל.

תוכנית הכנס
בדרך כלל הכנס השנתי מתמקד בעדכון חברי הקהילה בנעשה באקדמיה, במשרדי הממשלה ובתאגידים. השנה התכוונו לסטות ממתכונת זו.
הכנס אמור היה לעסוק ברובו דווקא בנושאים חשובים שאינם נדונים ואינם נחקרים:
- מדיניות פריסת המסחר והתעסוקה במטרופולין תל אביב
- בדיקת כדאיות הקמת המטרו
ישנו כמובן קשר בין שני הנושאים. ככל שהמסחר והתעסוקה מצטופפים בעיר המרכזית כך מחריפה בעיית הנגישות. ככל שבעיית הנגישות מחריפה כך גדלה הנטיה להוסיף מערכי הסעת המונים אל העיר המרכזית וממנה. ככל שצפוייה הקמת מערכי הסעת המונים אל העיר המרכזית כך גדלה הצטופפות המסחר והתעסוקה בה וחוזר חלילה...
על כן מתעוררת השאלה האם להעדיף מטרופולין מאוזן, רב מוקדי, על פני מוקד תעסוקה ומסחר עיקרי אחד?
נושא זה איננו נדון ואיננו נחקר כלל. כך גם בדיקת הכדאיות של המטרו.
לאיל"ת אין ולא תהיה עמדה בנושאים מקצועיים השנויים במחלוקת. מאידך אנחנו סבורים שאיל"ת צריכה להעלות לסדר היום המקצועי והציבורי נושאים חשובים שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה להם.

מדיניות התחבורה בסינגפור
המושב הראשון של הכנס אמור היה להציג, בין השאר, את מדיניות שימושי הקרקע בסינגפור. סינגפור היא מן המדינות היעילות ביותר בעולם.
לא חייבים להסכים עם השיטה הפוליטית כדי לחקות את מדיניות התחבורה שלהם. בנוסף למערך תחבורה ציבורית מרשים ולהובלה עולמית ביישום אגרות גודש הם גם מיישמים מדיניות פריסת שימושי קרקע שמביאה בחשבון התמודדות עם הגודש [תודה לד"ר בת-חן נחמיאס בירן].

בגלל חשיבות הנושאים ובגלל הצפי להקמת ממשלה חדשה, נחפש דרכים לקיים את הכנס או מתכונת תחליפית שלו בהקדם.

רוצים להגיב ?
הודעה זו פורסמה גם בחשבון הפייסבוק של האגודה.ניתן להגיב שם. את התגובות יראו העוקבים אחר החשבון ומי שיכנסו אליו ביוזמתם.
לחלופין ניתן להגיב לדוא"ל האגודה (eilat.transport@gmail.com) ולציין אם אתם רוצים שהתגובה תתפרסם. אנחנו נפיץ את התגובות המיועדות לכל רשימת התפוצה במרוכז.


בברכה,
ניצן יוצר
יו"ר הועד המנהל
איל"ת