שלום חברות וחברים,

ב-11/08/2021 שלחנו מסמך ובו העלנו השגות ושאלות בקשר לתוכנית אגרות הגודש של הממשלה שכונתה באותה עת "אגרות תחבורה ציבורית". מאז שונה שמה ל"מס גודש". התוכנית עצמה לא שונתה. המסמך הועבר לכל רשימת התפוצה שלנו להתייחסות. התקבלו תגובות מאחד עשר חברים. 

מבין הנושאים בהם עסק המסמך, "ייעוד התמורה" מאגרות הגודש זכה לעיקר תשומת הלב. למרבה הצער הנושא החשוב ביותר – יעילות התוכנית ככלי לניהול התנועה – לא נדון כמעט בשום תגובה.

עיקר חשיבותן של אגרות הגודש הוא בפוטנציאל הגלום בהן להגדיל את תפוקת רשת הכבישים במונחי נסיעות ונוסעים, ואת איכות התפוקה במונחי מהירות נסיעה. נראה שזו איננה הדרך שבה רואים את הנושא מחברי התוכנית ואף לא רוב חברי איל"ת.

לפיכך דומה שנדרש שינוי כיוון בקידום הדיון המקצועי בנושא. מצורפת פניה שנשלחה למנכ"לי משרדי התחבורה והאוצר, לממונה על התקציבים באוצר ולידיעת שרי האוצר והתחבורה. הפניה איננה בשם איל"ת אלא על דעת החתומים עליה. עיקרה הוא קריאה לממשלה לקדם תוכנית שתוכן בכלים מקצועיים, על ידי אנשי מקצוע ובשקיפות.

פניה זו לא נענתה על ידי איש מהמכותבים. זאת תרבות שלטונית לא ראויה. אך חשובה עוד יותר היא העובדה ש"השיירה עוברת" בלי דיון ציבורי-מקצועי, והסיכויים שהפוטנציאל של אגרות הגודש יוחמץ  הולכים וגדלים. אנו רוצים לקיים אירוע שיעסוק בנושא. מי שמעוניינים לתרום לאירוע זה כדוברים, כמארגנים או כמשיאי עצות מתבקשים לכתוב לנו.

 

בברכה ,

ניצן יוצר

יו"ר הועד המנהל

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לזכר פרופ' חיים אבירם