חברי ההנהלה


ניצן יוצר - יו"ר האגודה

עובד בתחום התחבורה מאז שנת 1993. בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני מאוניברסיטת הארווארד/בי"ס קנדי לממשל במינהל ציבורי.
ככלכלן ראשי ומנהל הכספים של חברת "כביש חוצה ישראל" ריכז את הטיפול בהיבטים המסחריים, המשפטיים והטכניים של מערכת האגרה, המימון והתפעול של כביש 6. במסגרת זו נוצרו הסכם ה-BOT ומערכת האגרה הראשונים בישראל.
כראש "מנהלת נתיבים מהירים" יזם, תכנן וניהל את פרויקט ה"נתיב המהיר" על כביש 1 עד לפתיחתו לשירות הציבור. כמו-כן יזם, תכנן וניהל את תכנון מערכת הנתיבים המהירים במטרופולין תל-אביב עד הוצאת הפרויקט למכרז.
יזם, תכנן וניהל את פרויקט "נעים לירוק" בין השנים 2010 - 2017.



 

פרופ' אראל אבינרי

פרופסור חבר באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. בעל תואר שני ודוקטורט בתחבורה מהטכניון, תואר ראשון הנדסת תעשיה וניהול מהטכניון. היה פוסט-דוקטורנט באונ' בן-גוריון. בשנים 2004-2012 שימש כחבר סגל במרכז לתחבורה וחברה באוניברסיטת מערב אנגליה, בריסטול. ב- 2012 הצטרף לסגל האקדמי של מכללת אפקה, שם הוא עומד בראש המחלקה להנדסה וניהול מערכות תשתית, ובראש ACITRAL – המרכז לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה (www.acitral.co.il)

חוקר את ההשפעות על התנהגויות תחבורה, כיצד לחזות התנהגות, וכיצד לעצב שיטות וכלים לשינוי התנהגות, תוך שימוש במגוון גישות של מחקר, תצפית ומידול. חוקר את רציונאליות מוגבלת בהתנהגויות תחבורה, האפקט של מידע על קבלת החלטות, והאינטראקציות החברתיות שבין משתמשי תחבורה.

שימש כמנהל פרויקטים ויועץ עבור עשרות חברות פרטיות, ארגונים ממשלתיים ועירוניים בתחומי תחבורה, לוגיסטיקה ותפעול. חבר בשתי וועדות של ה- Transportation Research Board האמריקאי: Travel Behavior and Value ו- Artificial Intelligence. מזכיר לשעבר של ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה ובאירלנד בנושאי תחבורה (UTSG). חבר במספר ארגונים בינלאומיים, ביניהם IATBR ,IEEE-ITS, EWGT NECTAR.







סמי אדרי

מנהל אגף מודלים בחטיבת תכנית אב בנתיבי איילון. מוסמך הטכניון בתכנון תחבורה ובעל תואר ראשון בגיאוגרפיה מאוניברסיטת בן גוריון. שימש כמתכנן תחבורה בחברת א.ב. פלאן בין השנים 2009-2017, שם עסק בהכנת תכניות אב ומתאר בתחום התחבורה, בדיקות כלכליות ותכניות אסטרטגיות לתחבורה ציבורית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 





ד"ר עלית אופנהיים

מנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה באוניברסיטת תל אביב. במקביל, מייצגת את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב כחוקרת שותפה בפרויקט RESIST במסגרת תכנית Horizon2020 של ה-EU. שימשה כמנהלת המעבדה החיה לתחבורה חכמה בעיריית אשדוד. כמו כן שימשה כחוקרת בכירה במכון רן נאור (אור ירוק), שם עסקה בנושאים כגון טכנולוגיות ויישומים להגברת הבטיחות בדרכים ולהקטנת היסח הדעת של נהגים. בעלת תואר .B.Sc בהנדסת אווירונאוטיקה מהטכניון - מכון טכנולוגי לישראל, .M.Sc ו-.Ph.D בהנדסת גורמי אנוש - הנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. טרם הקריירה האקדמית שימשה כדירקטור איכות בחברות היי-טק (אלווריון, אזימוט טכנולוגיות וברודלייט). בעלת ניסיון המשלב הנדסה, ניהול ומחקר, עם דגש על מודלים של התנהגות הגורם האנושי ופרסונליזציה בהקשרים שונים ובפרט בעולם התחבורה.

 

 

 

 

 









ד"ר גנאדי בירפיר

מתכנן תחבורה ומנהל פרויקטים. 
בעל תואר שלישי (.Ph.D) בביה"ס ללימודי הסביבה מאוניברסיטת תל-אביב ותארים ראשון ושני בגיאוגרפיה עם התמחות במערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) מאוניברסיטת בר-אילן.
בעל ניסיון של כ-18 שנה בביצוע פרויקטים של ייעוץ ומחקר בתחומים שונים ובעבודה מול משרדי הממשלה.
מרצה מן החוץ באקדמיה. תחום התמחותו הוא תכנון תחבורה, ניתוח אפיון והטמעה של מערכות מידע ואנאליזה של נתוני עתק. 















פרופ' שלמה בכור

פרופסור בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון וראש המכון לחקר התחבורה בשנים 2011 - 2015.
בעל תואר דוקטור מהטכניון, וניסיון עשיר בפרויקטים של תכנון תחבורה בארץ ובארה"ב.
תחום התמחותו הוא במודלים של ביקוש לתחבורה, רשתות תחבורה ובחירת מסלולי נסיעה.
חוקר ראשי במחקרים שונים עבור משרד המדע, משרד התחבורה, הקרן הלאומית למדע והאיחוד האירופי.








 

 

 

 

 

 

 


פרופ' הלל בר-גרא

פרופ' חבר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במחלקה להנדסת תעשייה וניהול. ראש המרכז לתחבורה חדשנית משולבת של אוניברסיטת בן-גוריון (Center for Integrative Transportation Innovation - CITI). הרקע האקדמי שלו כולל תואר ראשון במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית, ודוקטורט בהנדסה אזרחית עם התמחות בתחבורה מאוניברסיטת אילינוי בשיקאגו. מחקריו בעשרים השנים האחרונות עסקו במערכות תחבורה ובבטיחות בדרכים, תוך שילוב של שיטות כמותיות, ניתוח בסיסי נתונים גדולים, מערכות תבוניות, מחקרים בסימולאטור נהיגה, וניסויי שטח.















הילה חדד-חמלניק

סמנכ"ל אסטרטגיה וחדשנות בנתיבי ישראל, מאז ינואר 2020.
מהנדסת תעופה וחלל (תואר אותו סיימה בהצטיינות בטכניון) ובעלת 3 תארים מתקדמים: בדיפלומטיה, מנהל עסקים (MBA) ומדיניות ציבורית מהאוניברסיטאות המובילות בישראל (אונ' תל אביב והאונ' העברית בירושלים).
לפני שהחלה לעבוד בנתיבי ישראל עבדה במשך 5 שנים כמנהלת מבחנים בחיל האוויר, 4 שנים כמנהלת פרויקטים במשרד הביטחון ו-4 שנים במשרד התחבורה כראש מינהל הפרויקטים.
משמשת כדירקטור בדירקטוריון נמל חיפה.









יהושע (שוקי) כהן

כלכלן ומתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בתכנון אזורי באוניברסיטת ת"א, לימודים חלקיים לתואר שלישי בתכנון תחבורה בטכניון. בעל נסיון רב שנים בעבודות בעלות אופי יישומי ומחקרי בתחום התחבורה, לרבות השתתפות בעריכת תכניות אב ומיתאר ארציות בתחום התחבורה, באומדני ביקושים ובדיקות כדאיות של פרוייקטים אזוריים וארציים (לרבות ליווי תכנוני וכלכלי של כביש 6 משלבי תכנונו), במחקר של היבטים שונים בביקוש לנסיעות ועוד. עמד בראש צוות הפיתוח של המודל הארצי לביקוש לנסיעות בשנים 2005-2009, וממשיך בכך בעדכון המודל החל מ 2018. 
מנהל את חברת מתת-מרכז תכנון תחבורה, וחבר בצוות מת"ל- מינהלת תכנון תחבורתי לישראל.










 




עו"ד דויד סיוון-סרוסי

מומחה בהשבחת עסקים באמצעות: הטמעת ערכים של מצוינות, יישום מערכות מידע רוחביות וייחודיות, מדידה ושיפור מתמיד.
דוקטורנט בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, בעל תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון.
פעיל בתחום התחבורה הציבורית בישראל מראשית שנות ה-90 בשירות מפעילי תחבורה ציבורית וארגוני תשתית לאומיים.
כיום יזם ומנהל מקצועי של דס ניתוב מערכות הנדסה וניהול בע"מ, חוקר ומפתח מודלים להערכת ביצועים והקצאת משאבים.














דוד קנטורוביץ'

מתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון (.B.Sc) בגאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת תל-אביב. עובד בתחום תכנון התחבורה הציבורית מזה למעלה מ-20 שנים.
בשנים 2007-2015 שימש כמנהל תחום בכיר תחבורה ציבורית בצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים. במסגרת תפקיד זה ריכז את תכנון התחבורה הציבורית המשלימה לקווי הרכבת הקלה בירושלים וכן את התכנון השוטף של התחבורה הציבורית במטרופולין ירושלים.
לפני כן שימש כמתכנן תחבורה ציבורית ביחידה לתכנון אסטרטגי באגד וכן כמתכנן תחבורה ציבורית במינהלת תחבורה ציבורית. במסגרת מינהלת התחבורה הציבורית עסק בתכנון תחבורה ציבורית לערים באר שבע, ביתר עילית, מודיעין וישובים נוספים.
שימש כחבר בצוות העבודה לכתיבת הנחיות תכנון תחבורה ציבורית עבור הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.