חברי ההנהלה


ד"ר גנאדי בירפיר - מ"מ יו"ר האגודה

מתכנן תחבורה ומנהל פרויקטים. 

בעל תואר שלישי (.Ph.D) בביה"ס ללימודי הסביבה מאוניברסיטת תל-אביב ותארים ראשון ושני בגיאוגרפיה עם התמחות במערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) מאוניברסיטת בר-אילן.

מרצה מן החוץ באקדמיה. תחום התמחותו הוא תכנון תחבורה, ניתוח אפיון והטמעה של מערכות מידע ואנאליזה של נתוני עתק. 

בעל ניסיון של כ-18 שנה בביצוע פרויקטים של ייעוץ ומחקר בתחומים שונים ובעבודה מול משרדי הממשלה.











דינה אלון-רשף - מ"מ גזבר האגודה

יועצת בתחום התנועה והתחבורה, בעלת תואר ראשון מהטכניון ותואר שני בתחום "סביבה וחברה" במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל-אביב. עסקה במשך שנים בתכנון קווי תחבורה ציבורית, בניהול צוותי תכנון בתחום התחבורה הציבורית, בהכנת תכניות אב לתחבורה וקידום פרויקטים בתחום תחבורה בת-קיימא. בשנים האחרונות עוסקת ביעוץ לרשויות מקומיות, בנושא הסדרי תנועה ותמרור לרבות תכנון הסדרי תנועה זמניים.

בשני העשורים האחרונים היתה חברת מערכת "תנועה ותחבורה" וכיום משמשת כעורכת של העיתון.






דוד קנטורוביץ' - מ"מ מזכיר האגודה

מתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון (.B.Sc) בגאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת תל-אביב. עובד בתחום תכנון התחבורה הציבורית כ-25 שנים. משמש כמנהל תחום תכנון תפעולי בצוות התכנון של מינהלת התחבורה הציבורית.

בשנים 2015-2007 שימש כמנהל תחום בכיר תחבורה ציבורית בצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים. במסגרת תפקיד זה ריכז את תכנון התחבורה הציבורית המשלימה לקווי הרכבת הקלה בירושלים וכן את התכנון השוטף של התחבורה הציבורית במטרופולין ירושלים.

לפני כן שימש כמתכנן תחבורה ציבורית ביחידה לתכנון אסטרטגי באגד וכן כמתכנן תחבורה ציבורית במינהלת תחבורה ציבורית. במסגרת מינהלת התחבורה הציבורית עסק בתכנון תחבורה ציבורית לערים באר שבע, ביתר עילית, מודיעין וישובים נוספים.

שימש כחבר בצוות העבודה לכתיבת הנחיות תכנון תחבורה ציבורית עבור הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.









פרופ' אראל אבינרי

פרופסור מן המניין באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. בעל תואר שני ודוקטורט בתחבורה מהטכניון, תואר ראשון הנדסת תעשיה וניהול מהטכניון. היה פוסט-דוקטורנט באונ' בן-גוריון. בשנים 2004-2012 שימש כחבר סגל במרכז לתחבורה וחברה באוניברסיטת מערב אנגליה, בריסטול. ב-2012 הצטרף לסגל האקדמי של מכללת אפקה, שם הוא עומד בראש התוכנית לתואר שני בהנדסת אנרגיה, ובראש ACITRAL – המרכז לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה (www.acitral.co.il)

חוקר את ההשפעות על התנהגויות תחבורה, כיצד לחזות התנהגות, וכיצד לעצב שיטות וכלים לשינוי התנהגות, תוך שימוש במגוון גישות של מחקר, תצפית ומידול. חוקר את רציונאליות מוגבלת בהתנהגויות תחבורה, האפקט של מידע על קבלת החלטות, והאינטראקציות החברתיות שבין משתמשי תחבורה.

שימש כמנהל פרויקטים ויועץ עבור עשרות חברות פרטיות, ארגונים ממשלתיים ועירוניים בתחומי תחבורה, לוגיסטיקה ותפעול. חבר בשתי וועדות של ה- Transportation Research Board האמריקאי: Travel Behavior and Value ו- Artificial Intelligence. מזכיר לשעבר של ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה ובאירלנד בנושאי תחבורה (UTSG). חבר במספר ארגונים בינלאומיים, ביניהם IATBR ,IEEE-ITS, EWGT NECTAR.






 

ד"ר מרק אקלין

מנהל אגף אסטרטגיה בנתיבי ישראל. בעל תואר דוקטור מהטכניון.

במסגרת התפקיד אחראי בין היתר על תכנית אב תנועת סחורות ומטענים, סטנדרטיזציה ואחזקת מודל ארצי, תכנון אסטרטגי של שבילי אופניים וחניוני חנה וסע, בחינת כדאיות נתיבי תחבורה ציבורית, בחינת התאמת מסופים לתוכנית תפעולית של אוטובוסים חשמליים בדגש על הספקי טעינה, ושילוב סימולציית זמן אמת ואופטימיזציה רשתית של רמזורים במערכת שליטה ובקרה של נתיבי ישראל.

בשנים 1997–2017 מילא מגוון תפקידים במערך הטכנולוגיסטי של צה"ל לרבות ראש ענף שיטות ומחקר של אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, בין היתר עסק רבות בתחום תכנון, מידול ואופטימיזציה של תהליכי הובלה והפצה.

לאחר פרישה מצה"ל ועד להצטרפות לנתיבי ישראל ביצע תפקידים בכירים בשוק הפרטי ועסק במתן יעוץ לגופים ציבוריים וחברות מובילות במשק.

 

 






בצלאל בוכר

מתכנן תחבורה עם עשרות שנות ניסיון בתכנון תחבורה בארץ ובחו"ל, במסגרת המכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה וחברת עדליא.

בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה וסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני (.M.Sc) בתכנון תחבורה במסגרת המחלקה להנדסה אזרחית ב-STATE UNIVERSITY OF NEW YORK AT BUFFALO.

במהלך למעלה מ-25 שנות עבודתו במכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה, היה מעורב במספר גדול מאד של פרויקטים בתחום תכנון התחבורה בישראל, כולל בין השאר עדכון תוכנית מתאר מחוז תל אביב ותוכנית מתאר מחוז מרכז, הכנת תוכניות אב לתחבורה, ביצוע בדיקות כדאיות של פרויקטים תחבורתיים ועוד. כמו כן היה מעורב בביצוע פרויקטים של תכנון תחבורה במדינות באזור האיים הקריביים, במרכז ובדרום אמריקה.

במהלך 18 שנות עבודה בחברת עדליא תחת המסגרת של מנהלת תחבורה ציבורית, התמקד במגוון היבטים של תכנון תחבורה ציבורית, כולל בין השאר מכרזים לתפעול ת"ץ, שילוב שירותי אוטובוסים בתחנות רכבת, הכנת תוכניות אב לת"ץ למגזר החרדי ולמגזר הערבי, חברות בצוות הכנת תמ"א 42 והכנת הנחיות (חבר בצוות כתיבת הנחיות לתכנון תחבורה ציבורית באוטובוסים).





יואב דנציגר

 


יהושע (שוקי) כהן

כלכלן ומתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בתכנון אזורי באוניברסיטת ת"א, לימודים חלקיים לתואר שלישי בתכנון תחבורה בטכניון. בעל נסיון רב שנים בעבודות בעלות אופי יישומי ומחקרי בתחום התחבורה, לרבות השתתפות בעריכת תכניות אב ומיתאר ארציות בתחום התחבורה, באומדני ביקושים ובדיקות כדאיות של פרוייקטים אזוריים וארציים (לרבות ליווי תכנוני וכלכלי של כביש 6 משלבי תכנונו), במחקר של היבטים שונים בביקוש לנסיעות ועוד. עמד בראש צוות הפיתוח של המודל הארצי לביקוש לנסיעות בשנים 2009-2005, וממשיך בכך בעדכון המודל החל מ-2018. 

מנהל את חברת מתת-מרכז תכנון תחבורה, וחבר בצוות מת"ל- מינהלת תכנון תחבורתי לישראל.












פרופ' גלית כהן-בלנקשטיין 

ראש בי"ס פדרמן למדיניות ציבורית וממשל וחברה במחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, ירושלים. בוגרת ומוסמכת המחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, ואת הדוקטורט כתבה באוניברסיטה החופשית של אמסטרדם, במחלקה לכלכלה מרחבית. את פוסט-הדוקטורט שלה עשתה בב"ס קנדי לממשל באוניברסיטת הרווארד.

תחום העיסוק המרכזי של גלית היא מדיניות תחבורה, הכולל בחינה של תהליכי מדיניות תחבורה, מידת התמיכה הפוליטית והציבורית במדיניות תחבורה, והיבטים התנהגותיים ותפיסתיים של מקבלי החלטות ושל הציבור בנוגע לתחבורה. בנוסף עוסקת בחקר תהליכי שיתוף ציבור בקבלת החלטות.













דר' בת-חן נחמיאס-בירן

חברת סגל במחלקה להנדסה אזרחית, אוניברסיטת אריאל ועמיתת מחקר ב-ITS Lab) MIT). בוגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית וסביבתית מהטכניון, ובוגרת תואר שני ושלישי בהנדסת מערכות תחבורה מהטכניון. את השתלמות הפוסט-דוקטורט עשתה בת-חן ב-MIT במעבדות SMART אשר בסינגפור. משמשת כראש המעבדה לתחבורה עתידית (Future Mobility Lab) באוניברסיטת אריאל ומחקרה עוסק בהערכה של טכנולוגיות חדשות במערכות תחבורה, סימולציות מתקדמות של רכבים אוטונומיים ושיתופיים, בינה מלאכותית בתחבורה, הערכות כלכליות וסביבתיות של פרויקטים תחבורתיים בקנה מידה גדול ושוויוניות בתחבורה.