חברי ההנהלה




פרופ' ערן פייטלסון - יו"ר האגודה









פרופסור מן המניין במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית בירושלים. בעברו שימש כראש המחלקה לגיאוגרפיה, ראש בית הספר ע"ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל וראש ביה"ס המתקדם ללימודי סביבה. מתמחה בתחומי מדיניות תכנון וקרקע, מדיניות תחבורה, מדיניות מים ומדיניות סביבה.
פרסם למעלה ממאה מאמרים בכתבי עת שפיטים וקבצים ערוכים.

בנוסף לעבודתו האקדמית היה חבר במספר צוותי תכנון לאומיים ואזוריים, ובכללם הצוותים שהכינו את תכנית המתאר הארצית לבינוי וקליטת עליה (ת/מ/א 31), תכנית אב ישראל 2020, תכנית מתאר מחוז מרכז, תכנית אב למטרופולין ת"א ותכנית המתאר למחוז ת"א.

כמו כן שימש כמרכז אקדמי של הצוות שהכין את הפרוגרמה הראשונה לפיתוח בר קיימא בישראל, ובראש הצוות שאפיין את האינדיקטורים לפיתוח בר קיימא בישראל והיה חבר במספר וועדות לאומיות.

משמש כיום, בפעם השניה כיו"ר מועצת גנים לאומיים ושמורות טבע.

פרופ' פייטלסון קיבל את אות "יקיר התכנון" לשנת 2015. 



פרופ' ערן בן אליא - גזבר

 

פרופ' ערן בן-אליא מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב עומד בראש ראש מעבדת GAMES (מודלים מבוססי משחק לתחבורה חכמה). בעל תואר דוקטור במדעי התחבורה ותואר מוסמך בתכנון עיר ואזור מהטכניון – מכון טכנולוגי לישראל. מחקריו עוסקים בהבנת מערכות תחבורה מורכבות ואדפטיביות, מתוך מטרה לקדם ניידות יעילה, הוגנת ומקיימת. ערן משתמש במתודולוגיות מתקדמות, ביניהן כלכלה התנהגותית, משחקים רציניים, סימולציות מבוססות סוכנים ובינה מלאכותית. מחקריו תורמים לתכנון תחבורה חכמה ולקידום חוסנן של ערים.


בצלאל בוכר - מזכיר האגודה

מתכנן תחבורה עם עשרות שנות ניסיון בתכנון תחבורה בארץ ובחו"ל, במסגרת המכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה וחברת עדליא.

בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה וסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני (.M.Sc) בתכנון תחבורה במסגרת המחלקה להנדסה אזרחית ב-STATE UNIVERSITY OF NEW YORK AT BUFFALO.

במהלך למעלה מ-25 שנות עבודתו במכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה, היה מעורב במספר גדול מאד של פרויקטים בתחום תכנון התחבורה בישראל, כולל בין השאר עדכון תוכנית מתאר מחוז תל אביב ותוכנית מתאר מחוז מרכז, הכנת תוכניות אב לתחבורה, ביצוע בדיקות כדאיות של פרויקטים תחבורתיים ועוד. כמו כן היה מעורב בביצוע פרויקטים של תכנון תחבורה במדינות באזור האיים הקריביים, במרכז ובדרום אמריקה.

במהלך 18 שנות עבודה בחברת עדליא תחת המסגרת של מנהלת תחבורה ציבורית, התמקד במגוון היבטים של תכנון תחבורה ציבורית, כולל בין השאר מכרזים לתפעול ת"ץ, שילוב שירותי אוטובוסים בתחנות רכבת, הכנת תוכניות אב לת"ץ למגזר החרדי ולמגזר הערבי, חברות בצוות הכנת תמ"א 42 והכנת הנחיות (חבר בצוות כתיבת הנחיות לתכנון תחבורה ציבורית באוטובוסים).

פרופ' אראל אבינרי

פרופסור מן המניין באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. בעל תואר שני ודוקטורט בתחבורה מהטכניון, תואר ראשון הנדסת תעשיה וניהול מהטכניון. היה פוסט-דוקטורנט באונ' בן-גוריון. בשנים 2004-2012 שימש כחבר סגל במרכז לתחבורה וחברה באוניברסיטת מערב אנגליה, בריסטול. ב-2012 הצטרף לסגל האקדמי של מכללת אפקה, שם הוא עומד בראש התוכנית לתואר שני בהנדסת אנרגיה, ובראש ACITRAL – המרכז לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה (www.acitral.co.il)

חוקר את ההשפעות על התנהגויות תחבורה, כיצד לחזות התנהגות, וכיצד לעצב שיטות וכלים לשינוי התנהגות, תוך שימוש במגוון גישות של מחקר, תצפית ומידול. חוקר את רציונאליות מוגבלת בהתנהגויות תחבורה, האפקט של מידע על קבלת החלטות, והאינטראקציות החברתיות שבין משתמשי תחבורה.

שימש כמנהל פרויקטים ויועץ עבור עשרות חברות פרטיות, ארגונים ממשלתיים ועירוניים בתחומי תחבורה, לוגיסטיקה ותפעול. חבר בשתי וועדות של ה- Transportation Research Board האמריקאי: Travel Behavior and Value ו- Artificial Intelligence. מזכיר לשעבר של ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה ובאירלנד בנושאי תחבורה (UTSG). חבר במספר ארגונים בינלאומיים, ביניהם IATBR ,IEEE-ITS, EWGT NECTAR.

פרופ' וואפא אליאס


ד"ר מרק אקלין

מנהל אגף אסטרטגיה בנתיבי ישראל. בעל תואר דוקטור מהטכניון. במסגרת התפקיד אחראי בין היתר על תכנית אב תנועת סחורות ומטענים, סטנדרטיזציה ואחזקת מודל ארצי, תכנון אסטרטגי של שבילי אופניים וחניוני חנה וסע, בחינת כדאיות נתיבי תחבורה ציבורית, בחינת התאמת מסופים לתוכנית תפעולית של אוטובוסים חשמליים בדגש על הספקי טעינה, ושילוב סימולציית זמן אמת ואופטימיזציה רשתית של רמזורים במערכת שליטה ובקרה של נתיבי ישראל.

בשנים 1997–2017 מילא מגוון תפקידים במערך הטכנולוגיסטי של צה"ל לרבות ראש ענף שיטות ומחקר של אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, בין היתר עסק רבות בתחום תכנון, מידול ואופטימיזציה של תהליכי הובלה והפצה.

לאחר פרישה מצה"ל ועד להצטרפות לנתיבי ישראל ביצע תפקידים בכירים בשוק הפרטי ועסק במתן יעוץ לגופים ציבוריים וחברות מובילות במשק.

יואב דנציגר


 מנהל אגף תנועה בחברת תדם הנדסה אזרחית בע"מ- מהנדס תנועה מומחה, בעל תואר ראשון ושני בהנדסה אזרחית והנדסת תנועה מהטכניון.  בעל מומחיות בתכנון תחבורה בסביבה עירונית, ניהול תנועה, בטיחות בדרכים, שילוב מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות ותחבורה רכה בסביבה עירונית.

במסגרת תפקידו בחברת תדם, מחברות התכנון המובילות בארץ, אחראי על נושא הנדסת התנועה בחברה, ופרוייקטים גדולים כגון תכנון הסדרי התנועה בערים גדולות, תוכניות אסטרטגיות, ניהול התנועה במטרופולינים, בחינה ותכנון מערכות הסעה עתירות נוסעים ועוד. משמש כיועץ ומתכנן לרשויות עירוניות רבות לנושאי תנועה, תחבורה ציבורית ובטיחות בדרכים.

במסגרת תפקידיו הקודמים עסק בניהול הרשתי של תכנון קו 1 של מטרו גוש דן וכתיבת כל הנחיות הדרכים למטרו. 

ניהל את  אגף תכנון דרכים, תנועה ונוף ומרכז ניהול התנועה בחיפה וניהל פרוייקטים בחב' יפה נוף. היה שותף לתכנון וביצוע פרוייקטים הגדולים במטרופולין חיפה: המטרונית, רכבלית חיפה, מנהרות הכרמל, כביש 22, הקמת מרכז ניהול התנועה המטרופוליני ועוד. 


סיון הנדל

מנהלת פרויקטים בתחומי חברה ותחבורה. כראש תחום תכנון תפעולי בחברת ברשאי נתיבי מידע בתחבורה, סיון מובילה כיום פרויקטים לתכנון ופיתוח מערכות תח"צ בקנה מידה מטרופוליני וארצי, דוגמת התוכנית התפעולית לקווי המתע"ן הכחול והחום בדרום מטרופולין תל אביב ותוכנית ארצית לשיפור השירות הבין - מחוזי באוטובוסים. 

בעבר שימשה כיועצת הרשות הארצית לתח"צ ליישובי החברה הערבית. במסגרת זו, ניהלה את התכנון והפיתוח של רשת השירות ביישובי החברה הערבית בכל הארץ, לרבות תשתיות תומכות והובילה מהלכים לשיפורים בהנגשת המידע לנוסע, הכשרת רשויות מקומיות ויישומן של החלטות ממשלה.

בעלת תואר שני ביישוב סכסוכים וגישור מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת הכשרות בתחומי תחבורה, חדשנות חברתית וגישור.

פרופ' גלית כהן-בלנקשטיין 

ראש בי"ס פדרמן למדיניות ציבורית וממשל וחברה במחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, ירושלים. בוגרת ומוסמכת המחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, ואת הדוקטורט כתבה באוניברסיטה החופשית של אמסטרדם, במחלקה לכלכלה מרחבית. את פוסט-הדוקטורט שלה עשתה בב"ס קנדי לממשל באוניברסיטת הרווארד.

תחום העיסוק המרכזי של גלית היא מדיניות תחבורה, הכולל בחינה של תהליכי מדיניות תחבורה, מידת התמיכה הפוליטית והציבורית במדיניות תחבורה, והיבטים התנהגותיים ותפיסתיים של מקבלי החלטות ושל הציבור בנוגע לתחבורה. בנוסף עוסקת בחקר תהליכי שיתוף ציבור בקבלת החלטות.


ד"ר נדב לוי


מומחה לתחבורה ציבורית ותכנון עירוני. כיהן כעמית בתכנית ממשק במשרד התחבורה, וניהל את יחידת התחבורה הציבורית בעיריית תל אביב-יפו. קידם פרויקטים מרכזיים ובהם תכנון אוטוסטרדת האופניים בגוש דן, ופיתוח כלים לניתוח שימושים בכלי תחבורה שיתופיים. יזם וקידם את פרויקט "נעים בסופ"ש", מערך התחבורה שפעל לראשונה בסופי שבוע במטרופולין תל אביב.


ד"ר לוי הוא בעל דוקטורט מאוניברסיטת תל אביב, ומרצה בתחום. עבודותיו עוסקות בקשר שבין המרחב העירוני לדפוסי תנועה, מדיניות חניה, שימוש בביג דאטה לניתוח נסיעות, ופיתוח כלים חישוביים לתכנון תחבורה. פרסם מאמרים מדעיים בתחומי סימולציה תחבורתית, מדיניות חניה ותחבורה שיתופית.


כיום נדב שותף בחברת Last Mile לתכנון ערים ותחבורה. שם הוא מוביל תוכניות התחדשות עירונית, תכנון רשתות תחבורה ציבורית, וקידום פרוייקטי הסעת המונים בערים ובמטפרולינים השונים.


דר' בת-חן נחמיאס-בירן

חברת סגל במחלקה להנדסה אזרחית, אוניברסיטת אריאל ועמיתת מחקר ב-ITS Lab) MIT). בוגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית וסביבתית מהטכניון, ובוגרת תואר שני ושלישי בהנדסת מערכות תחבורה מהטכניון. את השתלמות הפוסט-דוקטורט עשתה בת-חן ב-MIT במעבדות SMART אשר בסינגפור. משמשת כראש המעבדה לתחבורה עתידית (Future Mobility Lab) באוניברסיטת אריאל ומחקרה עוסק בהערכה של טכנולוגיות חדשות במערכות תחבורה, סימולציות מתקדמות של רכבים אוטונומיים ושיתופיים, בינה מלאכותית בתחבורה, הערכות כלכליות וסביבתיות של פרויקטים תחבורתיים בקנה מידה גדול ושוויוניות בתחבורה.

בני נסים 

מתכנן תחבורה, בעל תואר שני בתכנון ערים מהאוניברסיטה העברית. עובד בתחום תכנון התחבורה הציבורית כ-14 שנים. ראש צוות רכבות במינהלת תחבורה ציבורית עדליא, המחלקה עוסקת בסיוע למשרד התחבורה ברגולציה ופיקוח על רכבת ישראל, הרכבות הקלות וקידום פרוייקטים הנוגעים לשירות ותפעול רכבות.

היה שותף מרכזי לכתיבת הנחיות לרחובות בערים כרך הנחיות לעצמים וצמחיה ( 2014) וריכז את ההנחיות להכנת פרוגרמות למתקני תשתית לתפעול תחבורה ציבורית באוטובוסים (2022), פרויקטים נוספים רה-ארגון קווי מודיעין, קווי שומרון ופרוייקטים רבים אחרים.

שימש כמתכנן תחבורה ציבורית בחברת פי ג'י אל במסגרת זו עסק בין השאר בתכנון קווי תחבורה ציבורית באזור גוש דן, והסטות קווים במסגרות העבודות על הקו האדום

אנג' דינה רשף

יועצת בתחום התנועה והתחבורה, בעלת תואר ראשון מהטכניון ותואר שני בתחום "סביבה וחברה" במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל-אביב. עסקה במשך שנים בתכנון קווי תחבורה ציבורית, בניהול צוותי תכנון בתחום התחבורה הציבורית, בהכנת תכניות אב לתחבורה וקידום פרויקטים בתחום תחבורה בת-קיימא. בשנים האחרונות עוסקת ביעוץ לרשויות מקומיות, בנושא הסדרי תנועה ותמרור לרבות תכנון הסדרי תנועה זמניים.

בשני העשורים האחרונים היתה חברת מערכת "תנועה ותחבורה" וכיום משמשת כעורכת של העיתון.

ד"ר בקי שליסלברג



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה