חברי ההנהלה


 


פרופ' שלמה בכור - יו"ר האגודה 


פרופסור חבר בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון וראש המכון לחקר התחבורה בשנים 2011 - 2015.
בעל תואר דוקטור מהטכניון, וניסיון עשיר בפרויקטים של תכנון תחבורה בארץ ובארה"ב.
תחום התמחותו הוא במודלים של ביקוש לתחבורה, רשתות תחבורה ובחירת מסלולי נסיעה.
חוקר ראשי במחקרים שונים עבור משרד המדע, משרד התחבורה, הקרן הלאומית למדע והאיחוד האירופי.









דינה רשף - מנכ"לית האגודה


יועצת בתחום התנועה והתחבורה, בעלת תואר ראשון מהטכניון ותואר שני בתחום "סביבה וחברה" במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל-אביב. עסקה במשך שנים בתכנון קווי תחבורה ציבורית, בניהול צוותי תכנון בתחום התחבורה הציבורית, בהכנת תכניות אב לתחבורה וקידום פרויקטים בתחום תחבורה בת-קיימא. בשנים האחרונות עוסקת ביעוץ לרשויות מקומיות, בנושא הסדרי תנועה ותמרור לרבות תכנון הסדרי תנועה זמניים.

בשני העשורים האחרונים היתה חברת מערכת "תנועה ותחבורה" וכיום משמשת כעורכת של העיתון.

 

 

 

 

 

 

 

דן רדר - מזכיר האגודה

מתכנן תחבורה. מוסמך הטכניון בתכנון ערים ובעל תואר ראשון בגיאוגרפיה והיסטוריה כללית מאוניברסיטת ת"א. משמש כיועץ עצמאי ממחצית שנת 2013 לאחר קרוב ל-10 שנים במכון לתכנון ומחקר תחבורה. עוסק בתכנון ת"צ, היבטים שונים של מדיניות תחבורה, הובלת מטען ברכבת, GIS ועוד.










 

 

 

 

 

 

נורית וולביטר - גזברית האגודה


חברת הועד המנהל של האגודה הישראלית למחקר תחבורה מאז שנת 2015, וכן בין השנים 2006 ל-2009. תפקידה כיום הוא גזבר האגודה. בעבר תפקדה כמזכיר האגודה ורכזה את הקשר עם חבריה. בהיבט המקצועי, בעלת מעורבות רבת שנים בשורה ארוכה של פרויקטים תחבורתיים במרחב מטרופולין תל-אביב, מטרופולין חיפה, מרחב ירושלים רבה, במרחב הצפון ופרויקטים ברמה הארצית. בעלת ניסיון בפרויקטים של הבנק העולמי.














פרופ' אראל אבינרי


פרופסור חבר באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. בעל תואר שני ודוקטורט בתחבורה מהטכניון, תואר ראשון הנדסת תעשיה וניהול מהטכניון. היה פוסט-דוקטורנט באונ' בן-גוריון. בשנים 2004-2012 שימש כחבר סגל במרכז לתחבורה וחברה באוניברסיטת מערב אנגליה, בריסטול. ב- 2012 הצטרף לסגל האקדמי של מכללת אפקה, שם הוא עומד בראש המחלקה להנדסה וניהול מערכות תשתית, ובראש ACITRAL – המרכז לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה (www.acitral.co.il)

חוקר את ההשפעות על התנהגויות תחבורה, כיצד לחזות התנהגות, וכיצד לעצב שיטות וכלים לשינוי התנהגות, תוך שימוש במגוון גישות של מחקר, תצפית ומידול. חוקר את רציונאליות מוגבלת בהתנהגויות תחבורה, האפקט של מידע על קבלת החלטות, והאינטראקציות החברתיות שבין משתמשי תחבורה.

שימש כמנהל פרויקטים ויועץ עבור עשרות חברות פרטיות, ארגונים ממשלתיים ועירוניים בתחומי תחבורה, לוגיסטיקה ותפעול. חבר בשתי וועדות של ה- Transportation Research Board האמריקאי: Travel Behavior and Value ו- Artificial Intelligence. מזכיר לשעבר של ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה ובאירלנד בנושאי תחבורה (UTSG). חבר במספר ארגונים בינלאומיים, ביניהם IATBR ,IEEE-ITS, EWGT NECTAR.





פנחס בן שאול


מהנדס תחבורה, מן הוותיקים בישראל, בעל תואר מסטר בתחבורה מאוניברסיטת נורס-ווסטרן בארה"ב ומוסמך למדעים בהנדסה אזרחית מן הטכניון בחיפה. שימש בתפקידים בכירים במשרד התחבורה, ביניהם המפקח הארצי על התעבורה, מהנדס תנועה ראשי, נציג שר התחבורה במועצה הארצית לתכנון ובנייה וראש משלחת ישראל לשיחות המולטי לטרליות בנושאי התחבורה. כמו כן היה חבר הועד המנהל הבינלאומי של איגוד התחבורה הציבורית UITP, ועמד בראש מינהל התכנון והפיתוח של רכבת ישראל בשנים 1990-2000.








 

 

 

 

 

 

 

רוני טווינה


מתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מ-Fairleigh Dickinson University, Teaneck, New Jersey.בעל נסיון רב בפרוייקטים של תכנון תחבורה בארץ, החל משלב איסוף הנתונים בסקרי שטח, בניית רשתות והפעלה ונתוח של מודלים לחיזוי ביקוש ותחזיות תנועה.

עבר בעבר במכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה, והחל משנת 2004 מועסק ב- MTP – מערכות תחבורה בע"מ.








 

ניצן יוצר

עובד בתחום התחבורה מאז שנת 1993. בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני מאוניברסיטת הארווארד/בי"ס קנדי לממשל במינהל ציבורי.
ככלכלן ראשי ומנהל הכספים של חברת "כביש חוצה ישראל" ריכז את הטיפול בהיבטים המסחריים, המשפטיים והטכניים של מערכת האגרה, המימון והתפעול של כביש 6. במסגרת זו נוצרו הסכם ה-BOT ומערכת האגרה הראשונים בישראל.
כראש "מנהלת נתיבים מהירים" יזם, תכנן וניהל את פרויקט ה"נתיב המהיר" על כביש 1 עד לפתיחתו לשירות הציבור. כמו-כן יזם, תכנן וניהל את תכנון מערכת הנתיבים המהירים במטרופולין תל-אביב עד הוצאת הפרויקט למכרז.
יזם, תכנן וניהל את פרויקט "נעים לירוק" בין השנים 2010 - 2017.


 

יעקב מלכא


כלכלן ומתכנן תחבורה, הינו המנכ"ל והבעלים של חברת אם. טי. פי. מערכות תחבורה בע"מ מאז שנת 1995. מר מלכא, בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה מטעם אוניברסיטת ירושלים, עוסק זה למעלה מ-40 שנה בתכנון תחבורה והינו מומחה בתחומי ניהול פרויקטים בתחבורה ותכנון תחבורה ציבורית על כל היבטיה - מרמת הקו הבודד עד למערכות שרות כוללות: התוויית מדיניות תחבורה וקידומה, הכנת תוכניות פיתוח לענף, שיפורים ברמת שרות, מערכות מידע ובקרה, הסכמי הפעלה, שיטות תעריפים וכרטוס. היה שותף מרכזי בהקמת מינהלת התחבורה הציבורית לתכנון והטמעת מדיניות התחרות בתחבורה הציבורית בישראל, כשותף ומנהל של חברת לירד בע"מ. בעבר כיהן כמנהל האגף לתכנון וכלכלה של משרד התחבורה (1970-1974), כמפקח הארצי על התעבורה בדרכים במשרד התחבורה (1974-1980), מנהל פרוייקטים של הבנק העולמי לסיוע טכני בתחום תכנון התחבורה לארצות דרום אמריקה (1980-1986) ומנכ"ל "דתן", תכנון ופיתוח תחבורה בע"מ (1987- 1995). במסגרת פעילותו הציבורית, חבר הנהלת האגודה למחקר תחבורה וחבר בארגון הבינלאומי לתחבורה ציבורית – UITP.




שרון משיח


 


 


דוד קנטורוביץ'


מתכנן תחבורה, בעל תואר ראשון בגאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת תל אביב. עובד בתחום תכנון התחבורה הציבורית מזה כ-20 שנים.
במשך שמונה שנים, עד שנת 2015, שימש כמנהל תחום בכיר תחבורה ציבורית בצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים. במסגרת תפקיד זה ריכז את תכנון התחבורה הציבורית המשלימה לקווי הרכבת הקלה בירושלים וכן את התכנון השוטף של התחבורה הציבורית במטרופולין ירושלים.
לפני כן שימש כמתכנן תחבורה ציבורית ביחידה לתכנון אסטרטגי באגד וכן כמתכנן תחבורה ציבורית במינהלת תחבורה ציבורית. במסגרת מינהלת התחבורה הציבורית עסק בתכנון תחבורה ציבורית לערים באר שבע, ביתר עילית, מודיעין וישובים נוספים.
שימש כחבר בצוות העבודה לכתיבת הנחיות תכנון תחבורה ציבורית עבור הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.