רשומות

לזכר פרופ' חיים אבירם

תמונה
האגודה הישראלית למחקר תחבורה אבלה על מותו של  פרופ' חיים אבירם ז"ל מעמודי התווך של תכנון התחבורה, כלכלת תחבורה וכלכלה עירונית בישראל במחקר, בעבודות יישום ובתחום האקדמי עומקו, תבונתו וחיוכו יחסרו לכולנו האגודה מביעה תנחומים למשפחתו וחולקת צער עם מוקיריו ותלמידיו

הכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה 2023 - Save the Date

תמונה
 

קול קורא להגשת הצעות להרצאה בכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה שיתקיים ב-18 במאי 2023 בתל אביב

תמונה

קול קורא לתפקיד יו"ר אגודת איל"ת

תמונה
 

הזמנה לערב עיון של האגודה הישראלית למחקר תחבורה, בנושא "נתיבים רבי תפוסה בכבישים בינעירוניים – הרציונל ומימושו", שייערך ב-16/11/2021

תמונה
  ** האירוע ללא תשלום, אך נדרשת הרשמה . ** ניתן לקרוא את ההנחיות לתכנון נר"ת בקישור זה .
  שלום חברות וחברים, ב-11/08/2021   שלחנו  מסמך  ובו העלנו השגות ושאלות בקשר לתוכנית אגרות הגודש של הממשלה שכונתה באותה עת "אגרות תחבורה ציבורית". מאז שונה שמה ל"מס גודש". התוכנית עצמה לא שונתה. המסמך הועבר לכל רשימת התפוצה שלנו להתייחסות. התקבלו  תגובות  מאחד עשר חברים.  מבין הנושאים בהם עסק המסמך, "ייעוד התמורה" מאגרות הגודש זכה לעיקר תשומת הלב. למרבה הצער הנושא החשוב ביותר – יעילות התוכנית ככלי לניהול התנועה – לא נדון כמעט בשום תגובה. עיקר חשיבותן של אגרות הגודש הוא בפוטנציאל הגלום בהן להגדיל את תפוקת רשת הכבישים במונחי נסיעות ונוסעים, ואת איכות התפוקה במונחי מהירות נסיעה. נראה שזו איננה הדרך שבה רואים את הנושא מחברי התוכנית ואף לא רוב חברי איל"ת. לפיכך דומה שנדרש שינוי כיוון בקידום הדיון המקצועי בנושא. מצורפת פניה שנשלחה למנכ"לי משרדי התחבורה והאוצר, לממונה על התקציבים באוצר ולידיעת שרי האוצר והתחבורה. הפניה איננה בשם איל"ת אלא על דעת החתומים עליה.  עיקרה הוא קריאה לממשלה לקדם תוכנית שתוכן בכלים מקצועיים, על ידי אנשי מקצוע ובשקיפות. פניה...

תוכנית אגרות הגודש - מסמך להתייחסות חברי איל"ת

שלום חברות וחברי איל"ת , ב-02/08/2021 עבר בממשלה תקציב המדינה. אישור התקציב כלל גם תוכנית אגרות גודש.  לקראת אישור התקציב ולאחריו התקיים דיון ציבורי, ער למדי, בשאלה העקרונית האם אגרות הגודש הן מדיניות ראויה.  לא התקיים דיון ציבורי-מקצועי בתוכנית אגרות הגודש שאושרה בממשלה.  אגרו ת  גודש הן הכלי היעיל היחידי המאפשר להתגבר על ה גודש. לפיכ ך חשיבותו עצומה.    תוכנית אגרות הגודש הממשלתית מכונה "אגרות תחבורה ציבורית". שמה ומאפיינה מעלים חשש שתכליתה העיקרית של התוכנית איננה התמודדות עם הגודש.  התוכנית עלולה להתברר כהחמצה גדולה.  מסמך   זה  נכתב על ידי הח"מ בעזרת פרופ' שלמה בכור ובעזרת ידע של שוקי כהן. המסמך מתבסס על דיונים שהתקיימו ביוני 2020 בקבוצת הדיון של איל"ת שעסקה באגרות גודש. המסמך איננו משקף בהכרח את דעת כל חברי הנהלת העמותה. תכליתו להתניע דיון מקצועי בתוכנית ואולי על ידי כך גם להביא לשיפורה.  לפיכך אנו מבקשים: - נא התייחסו לתוכן המסמך המצורף, לכתובת  eilat.transport@gmail. com - האם לדעתכם יש מקום לשלוח את המסמך, לאחר הטמעת ה...